You are gonna love it here! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle Huizinga - WaarBenJij.nu You are gonna love it here! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle Huizinga - WaarBenJij.nu

You are gonna love it here!

Door: Jelle Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Jelle

30 Augustus 2015 | Australië, Byron Bay

Na even een nachtje bijtanken was dan toch de eerste hele dag hier in Byron Bay, helaas de hele dag regen maar daardoor niet minder lekker hier. Natuurlijk vreselijk slecht geslapen door de jetlag dus lekker moe de hele dag. Beetje boekjes lezen, wat eten aan het vijvertje, boven op het overdekte terras zitten en toch maar even het busje gepakt naar het centrum van Byron Bay voor de boodschappen. Ik had eigenlijk voor mezelf besloten om vanavond ook weer op tijd het bed in te kruipen maar het is er niet van gekomen dankzij de gezellige sfeer hier. De hele avond overdekt buiten gezeten in een van de zoveel échte lounge banken waar je compleet inzakt. Ook nu wat meer in contact gekomen met de backpackers die stuk voor stuk echt hun eigen verhaal en reis hebben gemaakt. Ook fantastisch om overal mensen te horen jammen en mee te zingen met liedjes die begeleid worden door alleen maar één gitaar.

Op vrijdag dan meer tussen de mensen in het hostel opzich, heel er erg leuk want iedereen nodigt je uit en stelt zich voor zodat je je eigenlijk al gelijk thuis voelt met mensen die je 5 minuten daarvoor nog niet kende. Het strand was echt ideaal, heerlijk zacht zand en redelijk kalme zee (nog wel) lekker windje in combinatie met de zon is natuurlijk heerlijk. Samen met een nederlands meisje die we daar hebben leren kennen gelijk even de Australische nummer geregeld dat ik dat ook gelijk heb. En even op een terrasje gezeten. Ook het Australische bier geproefd, belooft wat goeds voor de aankomende tijd. Heerlijk! Ook maar die avond meegegaan naar een bar met allemaal live bandjes, iedereen danst hoe hij zelf wilt, zonder dat ook maar iemand er wat van vind. Zelfs al sta je alleen maar, je geniet op je eigen manier toch? Superfijn dat na 10pm de busjes van en naar het hostel elke tien minuten gaat, dus echt op de tijd letten hoeft absoluut niet.

Zaterdag lekker helemaal niks gedaan, gewoon liggen, zonnen, beetje zwemmen en wat lezen, daarna toch maar weer wat gaan drinken in de avond. En wat was die mooi, aan de vijver gezeten met ongeveer 20 mensen in een kringetje die wat zitten te drinken en met 1 gitaar waar mensen dan zelf even een tekstje op zetten, superknap. Je komt zo snel in contact met alles en iedereen en wanneer je tegen de mensen zegt dat je hier voor 5 maanden bent is het standaard antwoord: ‘’You’re gonna love it here’’ of ‘’These 5 months are gonna be the best of your life’’. En ik moet zeggen, ik snap waarom ze dat zeggen.

Zondag maar even de benodigde wasjes gedraaid (eerste keer en het ging ook nog in één keer goed!). Voor de verandering maar even niks gedaan want morgen gaat ook de stage beginnen. Ben benieuwd!

• 30 Augustus 2015 - 09:52

Papa:

Hoi jongen, ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat jer zo leuk over schrijft. Succes op je eerste werkdag!! Kus

• 30 Augustus 2015 - 15:39

Henrieke:

Hi Jelle! Wow wat klinkt dit allemaal goed! Geniet ervan daar, en voor morgen heel veel succes met je stage! Liebe Grüße aus Berlin

• 30 Augustus 2015 - 20:01

Fred Stomps:

Hoi Jelle. Klinkt allemaal goed wat je schrijft. Geniet er van want het is zo voorbij. Succes met de stage en hou het hoofd cool daar Down Under.

• 30 Augustus 2015 - 22:04

Jos H:

Ha Jelle,
    Dat geloof ik gelijk, dat je "you are gonna love it here.
    Mooie voortekenen voor een fijne stage.
    Veel succes en plezier gewenst.

Groet Jos

• 03 September 2015 - 20:27

Trix:

Ha neef,

Life sucks

• 07 September 2015 - 02:07

Jelle Huizinga:

Dankjulliewel voor jullie leuke reacties! ik probeer het ongeveer elke week bij te houden :)