Sorry Guys, we're full! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle Huizinga - WaarBenJij.nu Sorry Guys, we're full! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle Huizinga - WaarBenJij.nu

Sorry Guys, we're full!

Door: Jelle Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Jelle

02 December 2015 | Australië, Byron Bay

‘’Sorry guys, we’re full’’
Het is al weer een heeeele lange tijd geleden sinds ik weer eens echt de tijd heb gehad om mijn verhaal(en) te kunnen schrijven. Sorry, had het gewoon te leuk hier. Alles gaat hier zn gangetje (heerlijk om dat te zeggen) ik ben hier nu 3 maanden en complete gesetteld. Lekker rondrijden in mn autootje die ik gekocht heb hier, elke maandag waterpolo wedstrijden met de Byron Bay Bull Sharks. Kortom, alles gaat hier echt wel zn gangetje.

Op werk word het nu wel best druk, als je niet gereserveerd hebt en gewoon binnen komt lopen ben je simpelweg te laat. Geen plaats over, full house. Maar dat maakt het eigenlijk ook wel weer heel leuk omdat het druk is en de tijd dus echt voorbij vliegt op werk. De muziek die we zelf uitkiezen is natuurlijk ook een pluspunt. Moet toegeven dat ik het toch 1 of 2 keer niet heb kunnen laten om al deze culturen de fantastische hollandse hits bij te brengen. Met de klassiekers van André Hazes of een meegalmer van Guus Meeuwis. En wat vinden ze het vreselijk haha! Heerlijk 
Maar toch altijd een complimentje als de gasten naar de receptie komen om te vragen hoe dat liedje heet, ze vonden het stiekem toch wel een beetje interessant. Aan de andere kant is het ook wel weer interessant om al die andere muziek te horen. Toch een grote passie van mij en ik dacht dat ik toch aardig wat nummers kende. Echt niet, hier zijn vooral de verborgen parels die iedereen kent.
Papa en ik proberen het toch nog een beetje uit te wisselen: ‘’Patty Griffin, pareltje’’ ‘’Nooit van gehoord’’ ‘’ik ook niet maar las het in de krant, echt lekker’’
Een paar dagen later, weer precies hetzelfde: ‘’’Paps luister eens naar John Butlers Trio, ga je mooi vinden!’’
En zo komen we er samen wel door!

Toch paar keer even schrikken met de overvloed aan Witte haaien die hier nu zijn, het is niet meer zo uitzonderlijk dat het alarm afgaat en het water uit moet, het gebeurt 2/3 keer per week nu. Maargoed zelfs dat went. Net zoals de huntsman spinnen (snel, groot, en ideal als je een kamer snel leeg wilt hebben). Op dit moment komen de slangen ook op zetten, 1 a 2 keer per week zit er eentje in de jungle (campground) om even de inboedel van iemands tent te bezichtigen. Maar goed nog niemand gebeten door een slang, wel door de spinnen. Zitten hier toch niet zulke fijne spinnen tussen die je toch wel een paar dagen in bed kunnen houden.
De sfeer is vorige week wel een beetje veranderd in het hostel omdat de schoolies begonnen zijn. Een soort Australische versie van Spring Break waar je helaas niet echt omheen kunt. Australische scholieren die zich zelf flink latengaan, en dat veranderd de sfeer wel. Daarom is de dagbesteding nu vooral in de Junglehut, dus op de kampeerplaats. En das altijd goed!
2 weken geleden samen met Vinnie, een biertje aan het drinken aan de kust, kom ik er achter dat ik hier nog maar 2 maanden zal zijn, bah… nu nog maar 1.5 maand, ik eigenlijk helemaal niet weg. Ik heb hier genoeg en eigenlijk ook veel meer. Maarja ik zit hier toch voor school enzo…..

Het gaat hier wel een eenzame kerst worden ben ik bang! Ik zou beide kerstdagen wel werken want heb toch geen familie om te bezoeken, maakt niet uit, ik vermaak me hier wel met de arts factory familie natuurlijk . Is weer eens wat anders. Een ding is niet veranderd, brandgevaar met de kerstbomen, niet van de kaarsjes maar gewoon omdat het gloedje heet is hier overdag. Vervelend man.
Wat ik wel enorm ga missen is dat mams en ik nou een keer niet de kerstboom kunnen uitkiezen samen. Maaarrrrrr gelukkig bestaat er skype dus ga ik aankomende zaterdag in mn hempje even mee met mooders en zusters een kerstboompie uitzoeken! En serieus, dat lijkt me geweldig.



  • 02 December 2015 - 09:31

    Papa A.k.a Paps:

    Hoi Jongen, wat een leuk stukje weer. Je hebt gelijk als het op muziek aankomt; 'younonuttin (jon snow)' . Maar dat het ontdekken ook genieten is dat geloof ik direct. Pareltje van vandaag; ohne dich....

  • 02 December 2015 - 18:25

    Jos H:

    De tijd vliegt inderdaad. Mooi, dat je het zo naar je zin hebt. veel plezier en succes voor de komende 1,5 maand. En dan mag je zelf weer vliegen.

  • 03 December 2015 - 11:01

    Fam Roolvink:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan. En alvast fijne feestdagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Jelle

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 3909

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Australia

Landen bezocht: