''We'll just call you Jelly'' - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle Huizinga - WaarBenJij.nu ''We'll just call you Jelly'' - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle Huizinga - WaarBenJij.nu

''We'll just call you Jelly''

Door: Jelle Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Jelle

26 Augustus 2015 | Australië, Byron Bay

Daar zit ik dan, ein-de-lijk na een reis van om en nabij 2,5 dagen zit ik nu toch echt op de fantastische Arts Factory Lodge! Van tevoren natuurlijk goed ingekeken over de hoe en wat van het hostel dus ik wist al hoe het ongeveer zou gaan zijn. Het bleek toch net iets anders te liggen.. Dit is meer dan ik verwacht had, de sfeer, de mensen, de omgeving en de dieren: héérlijk.

Maargoed, de reis begon dus in Borculo. Laatste week(en) toch wel de dagen geteld tot ik dan eindelijk mocht vertrekken, alles goed voorbereid en dus ready to go. Na het afscheidsfeestje met de jongens en daarna de BBQ met de familie ook echt afscheid van alles en iedereen genomen. Om vervolgens op Zondag vooral zitten te wachten tot het Maandag was.

Dan eindelijk Maandagochtend de auto in stappen richting Schiphol! De autorit naar Schiphol was, en er is geen ander woord voor; Stil. Vrijweel geen woord gewisseld omdat het toch een heel bijzondere trip was. Na op Schiphol te zijn aangekomen, gelijk ingecheckt en dan ook maar gelijk door. Dan toch het afscheid..

Toch raar dat op het moment je degene waar je het meest om geeft ziet huilen, je toch ook maar gezellig meedoet. En dan ben ik dan nou niet bepaalt op mijn mooist. Want papa, mama, Anna, Youri en natuurlijk Marleen, wat ga ik jullie missen en superveel aan jullie denken natuurlijk.

''Gelukkig geen dikke man''. Nou, dat beschouw ik als een compliment toen ik ging zitten in het vliegtuig richting Singapore. Ik zat dan ook naast twee ontzettend lieve mensen die zelf ook een reisje zouden gaan maken. Toch was de vlucht naar Singapore net iets te lang.
Na Fast & Furious 7, Avengers en James Bond ben je ook wel een keer klaar met die films.

Op Singapore aangekomen vrijwel gelijk door naar het volgende vliegtuig richting Brisbane. Dan komt het toch wel heel dichtbij, over dat vliegtuigreisje kan ik nou niet zoveel zeggen aangezien ik zeker meer dan de helft geslapen heb. In Brisbane een hostelletje gepakt en dan de volgende ochtend wakker worden in Australië, heerlijk.

2,5 uur wachten in Brisbane was opzich ook niet erg, lekker een koffie (en wat voor heeerlijke koffie was dat) gepakt op het schoonste treinstation wat ik ooit gezien heb met heerlijke muziek. ondertussen had de zon er ook zin in gekregen, dus de zon in.

Busje naar Byron Bay en here we are.. At last!
Fijne kamer en fijne mensen. Toen we daar aankwamen werden we gelijk herkent en toen was het onmiskenbare: ''How the fuck are we gonna say your name mate?'' ''Alright, w'ell just call you Jelly''.

En nu zit ik hier, ik ga proberen de sfeer te omschrijven.
Terwijl ik hier zit te typen en te doen, is een soort hagedis mij komen joinen en zit een man heerlijk op een ukelele te spelen met op de achtergrond het zware geluid van de digeridoos, oja, ik zit ook nog in een hangmat boven het water. Opzich niet verkeerd dus...

  • 26 Augustus 2015 - 18:17

    Astrid Huizinga Van Buren:

    Jelle heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld. Ik heb met plezier je verslag gelezen, en hoop dat er meer zullen volgen.
    Groetjes vanuit Brielle

  • 26 Augustus 2015 - 18:49

    Jos H:

    Hi Jelly,

    Leuk man. Wat een geweldig begin. Natuurlijk is het een lange reis en is dat niet het prettigste deel, maar ik denk dat de ontvangst en de accommodatie dat meer dan gecompenseerd hebben. Geniet ten volle "mate". Niet alles hoeft met mate.

    Groetjes Jos

  • 27 Augustus 2015 - 11:04

    Marja Heijnens:

    H die Jelle,
    Wat kun jij leuk schrijven en wat fijn dat de reis zo goed is gegaan! Ik wens je heel veel plezier en GENIET!!!
    knuffel, Marja

  • 30 Augustus 2015 - 09:29

    Jelle Huizinga:

    Dankjulliewel! Ik ga het proberen bij te houden.
    De volgende staat er net op

  • 30 Augustus 2015 - 09:31

    Judith:

    Ha Jelle,
    toppie dat je zo'n goede reis en warm welkom hebt gehad. Hier dondert en bliksemt het nu.Maak er de tijd van je leven van!
    knuffel van alweer een tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Jelle

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 3912

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Australia

Landen bezocht: